ویندوز XP بازنشسته می شود

مایکروسافت از بازشسته شدن ویندوز XP در سال ۲۰۰۸ خبر داد.
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که از ژانویه سال ۲۰۰۸ دیگر بر روی هیچ رایانه جدیدی ویندوز XP نصب نخواهد شد.
اعلام تصمیم قطعی مایکروسافت برای از دور خارج کردن ویندوز XP در حالی صورت گرفته است که استقبال جهانی از ویندوز ویستا چندان گرم نبوده است.


بر اساس گزارش بی.بی.سی، نظرسنجی صورت گرفته تحقیقات بازاری در آمریکا از سوی شرکت هریس اینتراکتیو نشان می دهد که تنها ۱۰ درصد از سوال شوندگان قصد دارند تا در آینده ای نزدیک رایانه های خود را با استفاده از ویندوز ویستا به روز کنند.
به گفته کارشناسان تمامی نسخه های XP شامل نسخه های طراحی شده برای مراکز رسانه ای یا رایانه های شخصی تحت تاثیر این تصمیم جدید قرار می گیرند.
مایکروسافت تاکید کرده است که از ۳۱ ژانویه ۲۰۰۸ شرکت های سرشناس سازنده رایانه نظیر Dell، HP و توشیبا دیگر مجوز نصب ویندوز XP را بر روی رایانه های خود نخواهند داشت.

اعطای ‪ ۶‬میلیارد تومان وام به شرکت‌های آی‌تی ارزیابی شد

اعطای حدود شش میلیارد تومان وام به شرکت‌های نرم افزاری و اینترنتی، از محل درآمد وجوه اداره شده شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات، توسط دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور روز دوشنبه با ارسال نمابری به ایرنا اعلام کرد که طی سال گذشته در گروه‌های ‪ ۶‬و ‪ ۷‬کمیته وام وجوه اداره شده، حدود ‪ ۶‬میلیارد تومان توسط دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفته است.

اعطای حدود شش میلیارد تومان وام به شرکت‌های نرم افزاری و اینترنتی، از محل درآمد وجوه اداره شده شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات، توسط دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور روز دوشنبه با ارسال نمابری به ایرنا اعلام کرد که طی سال گذشته در گروه‌های ‪ ۶‬و ‪ ۷‬کمیته وام وجوه اداره شده، حدود ‪ ۶‬میلیارد تومان توسط دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات مورد ارزیابی قرار گرفته است.

"علی‌اصغر انصاری"، مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات گفت: در راستای ارتقا و توسعه بخش آی‌تی کشور، در مجموع برای ‪ ۹۵‬شرکت نرم‌افزاری در کل کشور در گروه شش (شامل تولیدکنندگان نرم‌افزار و فراهم‌کنندگان اینترنت) بیش از ‪ ۳‬میلیارد تومان وام مورد کارشناسی قرار گرفت.

از بین ‪ ۹۵‬شرکت نرم‌افزاری در سراسر کشور، تقاضای ‪ ۷۴‬شرکت استان تهران تا سقف ‪ ۲/۶‬میلیارد تومان توسط دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تشکیل کمیته‌های اعطای وام استانی در سال گذشته، گام بزرگی جهت تخصیص اعتبار به متقاضیان مستقر در استان‌های سراسر کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، سال گذشته تا سقف ‪ ۳‬میلیارد تومان وام جهت بهره‌برداری ‪ ۱۰۹‬شرکت ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (‪ (ISP‬در سراسر کشور مورد کارشناسی قرار گرفت.

به گفته وی، البته از این میزان، وام ‪ ۳۶‬شرکت متقاضی توسط دفتر امور اجرایی مورد بررسی واقع شد و در مجموع شرکت‌های ‪ ISP‬استان تهران طی سال گذشته موفق به اخذ ‪ ۷۲۰‬میلیون تومان اعتبار شدند.

مدیر کل دفتر امور اجرایی فناوری‌اطلاعات وزارت‌ارتباطات گفت: وام مراکز خدمات داده (‪ (IDC‬غیر دولتی نیز مراحل کارشناسی را پیموده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به میزان پیشرفت کار برای دو ‪IDC‬ فن آوا و داده‌پردازی ایران نیز ‪ ۲/۴‬میلیارد تومان وام مورد تایید و کارشناسی دفتر امور اجرایی قرار گرفته است.

بدین ترتیب دیتاسنترهای مذکور پس از طی مراحل لازم هر یک قادرند به میزان ‪ ۱/۲‬میلیارد تومان اعتبار کسب کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات امسال نیز آماده دریافت بررسی پرونده متقاضیان وام است.

وی خاطرنشان کرد: گروه ‪ ۹(‬شامل صادرکنندگان نرم‌افزار و فناوری اطلاعات) آیین‌نامه اعطای وام از محل وجوه اداره شده شرکت‌ها تاکنون با متقاضیان محدودی مواجه بوده است.

به همین منظور در صددیم ضمن تسریع در فرآیند اعطای وام به گسترش اطلاع رسانی در این زمینه نیز بپردازیم.

وی با توجه به اولویت‌های دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات در سال جاری گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دفتر امور اجرایی قادر است در صورت مساعد بودن شرایط دو تا سه هفته پس از دریافت پرونده متقاضی از کمیته وام ، امور کارشناسی مربوطه را انجام و تقاضا را جهت اخذ تصمیم نهایی به کمیته اعطای وام ارجاع دهد.

لذا متقاضیان دریافت وام از محل وجوه اداره شده شرکت‌ها قادرند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی تخصیص وام به پرتال دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور به آدرس ‪ www.ict.ir‬مراجعه کنند.

UP۲U آخرین مجلات روز دنیا را امانت میدهد

 

این هم یک سایت دیگه که آخرین مجلات روز دنیا را در اختیار بازدیدکنندگان اش قرار می دهد . این وب سایت یک وب سایت اندونزیایی است که دارای آرشیو فوق العاده ای است که می توانید با پرداخت مبلغ اندکی صاحب اکانت VIP آن بشوید .برای بهتر کار کردن با این وب سایت توصیه می کنم از مرورگر ( Web browser) اینترنت اکسپلورر استفاده نمائید .
از نکات جالبی که من در این وب سایت دیدم این بود که زمانی که شما می خواهید مجله ای را دانلود کنید پنجره ای برای شما باز میشود که به شما اعلام میکنه این نسخه را فقط برای این دراختبار شما قرار میدهد که شما بعداً اشتراک این مجله را در صورت علاقه مند بودن تهیه نمائید .