عرضه هارددیسک با قابلیت رمزنگاری اطلاعات

بزرگترین تولیدکننده هارددیسک در جهان اعلام کرد نخستین هارددیسکهای ویژه استفاده در رایانه‌های لپ‌تاپ(‪ ۲/۵‬اینچی) را که به صورت سخت‌افزاری اطلاعات خود را برای حفاظت از کاربران رمزنگاری می‌کنند، به بازار می‌دهد.
این هارددیسک‌ها به تراشه‌هایی به نام "درایوتراست" (‪ (DriveTrust‬مجهزند که سبب می‌شود هیچ کاربری به غیر از کاربر اصلی لپ‌تاپ نتواند رایانه را روشن کرده و اطلاعات موجود در هارددیسک آن را بازخوانی کند.
ربوده شدن رایانه‌های لپ‌تاپ و در پی آن از دست رفتن اطلاعات محرمانه موجود در این رایانه‌ها سالانه میلیونها دلار به کاربران و شرکتهای بزرگ خسارت وارد می‌کند و از طرف دیگر ربایندگان این قبیل لپ‌تاپها می‌توانند از اطلاعات موجود در هارددیسکهای این رایانه‌ها برای مقاصد تبهکارانه خود استفاده کنند.
به گفته "دیو راینسل" کارشناس شرکت تحقیقات بازار "آی‌دی‌سی" آمریکا، با توجه به اهمیت روزافزون رمزنگاری اطلاعات موجود در رایانه‌های لپ‌تاپ، به نظر می‌رسد استفاده از هارددیسکهایی که خود به صورت سخت‌افزاری اطلاعات کاربران را کدگذاری می‌کنند، در آینده به یک استاندارد تبدیل شود.
هم‌اکنون به طور معمول برای جلوگیری از ربوده شدن اطلاعات کاربران، شرکتها و سازمانها از نرم‌افزارهای دیوارآتش (فایروال) در شبکه‌های رایانه‌ای خود استفاده می‌کنند و یا با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه به رمزنگاری اطلاعات موجود در هارددیسک رایانه‌های خود می‌پردازند، اما فناوری "درایوتراست" شرکت "سیگیت" به شکل مستقیم در خود هارددیسک تعبیه شده است.
این فناوری برای روشن شدن رایانه و دسترسی کاربر به اطلاعات موجود در هارددیسک، یک کلمه عبور درخواست می‌کند که بدون این کلمه عبور به هیچ وجه امکان دسترسی به اطلاعات موجود در هارددیسک میسر نخواهد شد.
هم‌اکنون شرکت سازنده رایانه‌های لپ‌تاپ "ای‌اس‌آی" اعلام کرده است تا چند ماه دیگر استفاده از هارددیسک جدید را در محصولات خود آغاز خواهد کرد و انتظار می‌رود سایر شرکتهای سازنده لپ‌تاپ نیز در آینده نزدیک استفاده از این هارددیسکها را آغاز کنند و فناوری رمزنگاری سخت‌افزاری اطلاعات هارددیسک به یک استاندارد جهانی تبدیل شود.

ارایه فیلترشکن آنلاین

با زدن اعداد 1 الی 30 به آیدی proxy.iran در یاهو مسنجر می تونید فیلترشکن دریافت کنید

سته ابزارهای نفوذ به شبکه های بیسیم منتشر شد

یک شرکت امنیتی یک بسته نرم افزاری کامل از تمامی ابزارهایی که برای تست نفوذ پذیری در شبکه ها بیسیم لازم است؛ منتشر کرد.


Silicaکه متعلق به شرکت امنیتی Immunity می باشد این بسته را منتشر کرده است. این بسته قدرتمند شامل صد ها ابزار حمله و کدهای مخرب مربوط به آن می باشد که به یک مهاجم امکان حمله به هر شبکه بیسیم را می دهد.

به گزارش آژانس خبری پرشین هک،مسوؤلان این شرکت امنیتی هدف خود را از انتشار این بسته امنیتی، کمک به مدیران شرکت های IT برای مقابله و درک خطرات احتمالی در شبکه های بیسیم خود اعلان کرده اند. قیمت این بسته نرم افزاری 3600 دلار می باشد.

البته شرکت Immunity اذعان کرده است که این بسته را به اشخاص ناشناس نخواهد فروخت و ما می دانیم که پول آن از چه طریقی به حساب ما ریخته می شود و چه کسانی آن را خریداری کرده اند.

اما این امکان وجود دارد که این بسته در فروشگاههای زیرزمینی نیز به فروش برسد که جلوگیری از این موضوع در توان ما نمی باشد.

مانند تمامی ابزارهای امنیتی، این بسته نرم افزاری نیز می تواند مانند یک شمشیر دو سر عمل کند زیرا که بسیاری از ابزارهای به کار رفته در آن توسط هکر ها به طور گسترده و به صورت آزاد در اینترنت به کار گرفته می شوند.

البته کار کردن با ابزارهایی که در این بسته امنیتی معرفی و منتشر شده است کمی مشکل است و به خاطر همین فقط هکر های حرفه ای و متخصصین امنیتی می توانند از آنها استفاده کنند